reklama

Za veľkou mlákou II

Pred Vianocami som sa už tešil na rodinu, priateľku a známych a preto som sa na návrat domov z USA nesmierne tešil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Domov som dorazil bez problémov a trojmesačný pobyt doma sa mohol začať. Stretával som sa s priateľmi, rodinou, zažil som veľa nových vecí a rozprávať bolo o čom. Po pár dňoch doma som opäť začal poctivo trénovať a po pár dňoch tréningu sme spolu s priateľmi z klubu BC Stavbár Nitra opäť absolvovali náročné kondičné sústredenie na Štrbskom Plese v Tatrách. Tieto sústredenia sú super, pretože sa tam väčšinou zíde boxerská špička zo Slovenska a za tvrdých podmienok sa tam naberá kondícia na nadchádzajúcu sezónu ale na druhej strane je tam skvelý kolektív a zažije sa tam kopec, kopec srandy. V tomto duchu prebiehalo aj toto sústredenie, až na to že tam nebolo toľko veľa boxerov ako zvyčajne ale bolo nás tam asi 12 a bol to nesmierne užitočne využitý čas v krásnom prostredí a v rodinnej atmosfére.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
cesta na sústredenie, Matúš Strnisko, Ja, Miško Zátorský
cesta na sústredenie, Matúš Strnisko, Ja, Miško Zátorský 
sústredenie v Tatrách, zima 2015
sústredenie v Tatrách, zima 2015 
pred ranným behom
pred ranným behom 
snehuliak prigotov :) Peťo Kontár, Matúš Strnisko, Pavol Hlavačka, Ja
snehuliak prigotov :) Peťo Kontár, Matúš Strnisko, Pavol Hlavačka, Ja 
stavanie snehuliaka v Tatrách,,,ako inak ako inak :)
stavanie snehuliaka v Tatrách,,,ako inak ako inak :) 

Po návrate domov sa trénovalo viac v boxerskej réžii a príprava sa začala sústreďovať viac na zápasové tempo. Počas tohto pobytu na Slovensku som absolvoval dva výborné zápasy, jeden proti súperovi z Poľska v rámci európskej interligy a druhý zápas na galavečeri v Topolčanoch proti známemu boxerovi z Galanty. Oba dueli sa mi boxovali výborne, s prehľadom, so silným kondičným základom, s chuťou po víťazstve a so zmeneným štýlom s Portorickými prvkami som bez problémov zvíťazil. Náročný bol hlavne duel s Poliakom, ktorí aj napriek tomu, že mal asi o 8 kilogramov viac a vládal biť celé tri kolá vo veľkom tempe, nedokázal nájsť recept na moju šachovú partiu. Po zápase som ledva dýchal, to si pamätám do teraz, bol to zápas vo váhe do 91kg (ja som mal asi 84kg a poliak dorábal váhu tesne pred vážením, p.s. aj tak ju neurobil) a na túto váhu bol netradične plný výmen a boxoval sa vo vysokom tempe. Keď sa skončil a rozhodca nás volal do stredu ringu na vyhlásenie víťazov, v bruchu som mal kŕčovité bolesti a nevedel som sa ani nadýchnuť ale ako náhle mi rozhodca zdvihol ruku na znak víťazstva, bolo mi to jedno a tešil som sa z výhry.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zápas na Slovensku proti Mikimu Ferdinantovi z Galanty
Zápas na Slovensku proti Mikimu Ferdinantovi z Galanty 
Zápas s reprezentantom Poľska
Zápas s reprezentantom Poľska 
Víťazstvo nad súperom z Poľska
Víťazstvo nad súperom z Poľska 

V podobnej príprave ako pred prvým odchodom do USA som pokračoval aj v tomto období a do tréningov som dával ešte viac ako pred tým, cieľ bol jasný, ísť do USA a vybaliť to tam vo veľkom štýle.

Tetula masérka sa starala ako sa mohla :)
Tetula masérka sa starala ako sa mohla :) 

Presne 11 Marca, 2015 som znovu odletel do USA. Cesta bola našťastie bez problémov, no napriek tomu, že kartu záhradkára som už nevlastnil, podobná kontrola na imigračnom pracovisku ma neminula =)

Našťastie sa odohrala až na letisku v Bostone, a tak mi to neprekážalo, už som nemal čo zmeškať. Po anglicky som už vedel oveľa lepšie a tak som len čakal čo sa bude diať. Ako som sledoval imigračných pracovníkov popri ich rozhovoroch s cudzincami, jedného som si vyhliadol a dúfal som že sa dostanem práve k nemu. Práve sa rozprával s rusky hovoriacim pánom ktorý vraj išiel za dcérou, a ja som sa mu snažil tlmočiť slová colníka do ruštiny a naopak colníkovi jeho ruské výrazy do anglického jazyka. Myslel som si, že mi to trošku pomôže a že sa dostanem k danému latino vyzerajúcemu pracovníkovi, no po vybavení daného rusky hovoriaceho pána sa postavil a vystriedal ho tam menej sympatický pán, vyzerajúci oveľa americkejšie ako jeho predchodca. Zavolal ma a spŕška jeho otázok bola podobne nepríjemná ako pri rozhovore ktorý som musel absolvovať počas prvej návštevy USA. Kufor sa zjavil rovnako rýchlo ako aj prvý raz a keď mal pracovník na rukách biele gumenné rukavičky, vedel som že to nebude na krátko =)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po skontrolovaní batožiny a ďalších rozhovoroch ma konečne pustili, opäť som bol na pôde USA a tešil som sa na nové skúsenosti a zážitky.

Hneď ako som sa vybalil a oddýchol si, zašiel som do gymu, ktorý som opisoval počas mojej prvej návštevy USA, Canal street gym. Jeho majiteľ a tréner Jose Bugzzy Martinez bol veľmi priateľský človek, srandista na prvý pohľad. Jeho hlavná garda boli vo váhe do 91kg Jesus Flores, vo váhe do 69kg Xavier Vega, a vo váhe do 75kg sa do popredia dostával Yamarco Guzman. Toto bola moja partia na nasledujúce tri mesiace. Všetci boli veľmi šikovný a na majstrovstvách USA sa pravidelne dostávali do bojov o medailové umiestnenia. Xavier Vega v tom čase obsadil na majstrovstvách USA na finále v Las Vegas 3. miesto. Jesus vyhral tiež nejaký zápas, dva, no na medailu nedosiahol. Títo chlapci boli veľmi motivovaný a hnaný za úspechom v ringu a preto som ich spoločnosť využil na plno a makal som s nimi ako sa len dalo. Aj do tohto gymu za mnou začal chodiť môj kouč Alberto a trénoval som stále pod jeho vedením aj keď zmenu by som v tom čase veľmi rád privítal. Do gymu začali postupne chodiť nový boxeri a jedným z nich, za ktorého účasť som veľmi rád bol Alexis Santos, super ťažká váha, bombardér s výzorom a štýlom Mika Tysona. Veľmi šikovný profi boxer o ktorom si myslím ešte budeme počuť ak to tam s jeho tímom zvládnu po politickej stránke. Už v tom čase prerážal v profi boxe v USA a myslím si že pri správnom manažovaní to dotiahne ďaleko. Za sparing s týmto boxerom som veľmi vďačný a za jeho pochvaly po sparingu ešte viac. Jeho slová mi dodali veľa sebavedomia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ja s coachom Bugzzym
Ja s coachom Bugzzym 
S Yamarcom po tréningu
S Yamarcom po tréningu 
Xavier Vega a ja
Xavier Vega a ja 
Jesus, Ja a T-ee
Jesus, Ja a T-ee 
Alexis Santos, veľký talent a nádej Lawrence
Alexis Santos, veľký talent a nádej Lawrence 
Alexis Santos na tréningu vo WIld Card Boxing s Frediem Roachom
Alexis Santos na tréningu vo WIld Card Boxing s Frediem Roachom 
Alexis new record
Alexis new record 
Pamiatkové fotky v deň môjho odchodu, na pravo Josniel Castro
Pamiatkové fotky v deň môjho odchodu, na pravo Josniel Castro 

Mrzí ma len to, že všetky natočené sparingy a fotky ktoré som mal z toho obdobia podľahli nie dlhej životnosti môjho hard-disku a uchovali sa len niektoré z nich. Ale z hlavy mi ich už nevezme nikto. Tréningy boli o čosi pestrejšie ako počas prvej návštevy USA, za tréningy som platiť nemusel, a v tomto klube sa o mňa starali ako sa patrí, za to som všetkým ľudom z daného gymu veľmi vďačný.

Canal Street Gym
Canal Street Gym 

Od začiatku mojej púte v tomto gyme bol dohodnutý zápas ktorý som mal absolvovať po dvoch mesiacoch a ak by sa nejaký iný pritrafil skôr, bolo by to veľké plus. Jeden sa pre mňa vybavoval na malom galavečeri v meste v ktorom sídlil aj Canal Street Gym, Lawrence, ale nebol dohodnutý na 100% a tak som vyčkával. Mal to byť jednoduchší zápas ako predchádzajúci duel no na nešťastie súper odmietol našu ponuku a mne zostávalo sa len ďalej pripravovať na dohodnutý zápas ktorý sa pomaličky blížil. Čím bol zápas bližšie, trénovalo sa mi lepšie a cítil som sa pripravený. Moja váha bola dlhodobo upravovaná takže s tým som problém nemal a mohol som sa venovať ladeniu formy. S trénermi sme chodili na sparingy do rôznych gymov, kde som sa stretával s tvrdými chlapcami boxujúcimi za svoju štvrť. Tieto zážitky mi dali veľa skúseností a spoznal som veľa super ľudí. Za sparingami sme často cestovali aj 4-5 hodín, do iných štátov a miest. Bolo to super a za tieto skúsenosti som veľmi vďačný.

Puerto rican sparings....
Puerto rican sparings.... 
Sparingy v gyme v New Hampshire, jeden s naj sparingov vôbec.
Sparingy v gyme v New Hampshire, jeden s naj sparingov vôbec. 

Pripravený som bol na 98% a prišiel deň zápasu. Cítil som sa super, v daný deň som si oddýchol, skontroloval váhu ktorá bola v poriadku a pomaličky som sa pripravoval na zápas. Poobede som sa vybral na miesto zápasu, kde som sa stretol s mojimi trénermi a ostatnými chlapcami z klubu ktorý mali mať zápas tiež. Odvážil som sa, prešiel som cez lekársku prehliadku, ktorú je každý boxer povinný absolvovať v deň zápasu a išiel som sa najesť. Odvážený som netrpezlivo čakal kým galavečer začne a ja uvidím svojho súpera. No to by muselo všetko ísť ako po masle. Môj súper neprichádzal, ja som čakal a čakal, už som začínal byť netrpezlivý a on stále nechodil. Tréner ktorý tam bol so mnou im viac krát volal a vravel mi niečo v tom zmysle, že uviazli v zápche, alebo niečo na ten spôsob, že čochvíľa prídu. No oni nechodili a nechodili a galavečer sa začal. Vedel som, že ak neprídu a nebudem mať ten zápas, celé tri mesiace boli v podstate na nič a to na čo som sa pripravoval nebudem mať kde ukázať. A to sa aj stalo, súper neprišiel a z môjho zápasu nakoniec nebolo nič. Na poslednú chvíľu mi chceli vybaviť jedného súpera ktorý tam taktiež ostal bez zápasu, bol o niečo ťažší ako ja, no neskúsený a aj napriek tomu že sme váhu ktorú mal akceptovali, jeho tréneri ho do zápasu pustiť nechceli a tak som celý smutný opustil galavečer a išiel som do Burgerkingu na Oreo Shake. Týmto sa to u mňa zlomilo a zvyšné obdobie ktoré som tam strávil som trénoval len tak aby som sa hýbal a skôr som si začal užívať voľno ktoré som mal a začal som chodiť hore dole po okolitých mestách a cestoval som koľko sa dalo. Dva týždne pred koncom ma prišla navštíviť moja priateľka Kristínka s ktorou sme si USA užili a už som to bral skôr ako dovolenku. To, že môj súper neprišiel a ja som nemal kde vybuchnúť, bol hlavný dôvod môjho morálneho úpadku v športovom smere a tým pádom aj koniec mojich pokusov preraziť v USA v amatérskom boxe.

New York, New York
New York, New York 
Boston Public Garden
Boston Public Garden 
Statue of Liberty
Statue of Liberty 
Človek sa veľmi poteší keď na prechode v New Yorku začuje slovenčinu :)
Človek sa veľmi poteší keď na prechode v New Yorku začuje slovenčinu :) 
V intrepid sea air & space museum v New Yorku
V intrepid sea air & space museum v New Yorku 
New York, krásne, nezastaviteľné mesto...
New York, krásne, nezastaviteľné mesto... 
Výlet v New Yorku
Výlet v New Yorku 

V Polovici Júna som sa vrátil späť na Slovensko kde ma čakal prijímací pohovor na vysokú školu SPU v Nitre, kde som sa pred odchodom do USA rozhodol nastúpiť. Prvotný dôvod bol ten, aby som mohol ako študent v USA zostať dlhšie ako tri mesiace, no nakoniec som sa tejto úlohy chopil zodpovedne a na SPU v Nitre študujem dodnes. O tom Vám prezradím viac v ďalších častiach.

Super chalani s ktorými bola radosť trénovať
Super chalani s ktorými bola radosť trénovať 
Bugzzy a Fernando Vargas
Bugzzy a Fernando Vargas 
Jose Martinez s Floydom Mayweatherom Sr. v Las Vegas
Jose Martinez s Floydom Mayweatherom Sr. v Las Vegas 
Zab Judah
Zab Judah 
Spoločná na koniec
Spoločná na koniec 
canal street gym: Tee, Yamarco, Xavier, Josniel Castro, Jesus, Bugzzy,
canal street gym: Tee, Yamarco, Xavier, Josniel Castro, Jesus, Bugzzy, 
Rastislav Hruška

Rastislav Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tréner boxu, s chuťou pomôcť ľuďom ktorí túžia po zmene v oblastiach či už pohybových aktivít, stravovania, celkového zdravého životného štýlu, no na druhej strane správneho psychického naladenia a pozitívneho myslenia. Cieľ mojej športovej činnosti je precestovať a spoznať čo najviac krajín a kultúr, priblížiť sa miestnym ľudom, spoznať ich prístup k športu a z každej krajiny si odviezť cenné skúsenosti ktoré zúžitkujem práve doma na Slovensku a pomôžem talentovaným športovcom dosiahnuť ich ciele. Future is in our hands Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu