reklama

Box na vedľajšej koľaji, no nie na dlho....

Z USA som sa vrátil domov presne na pohovory kvôli prijatiu na Univerzitu. Slovenská Poľnohospodárska Univerzita v Nitre sa na nasledujúce obdobie mala stať mojim pôsobiskom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak sa aj stalo, prijali ma na fakultu Európskych štúdií a regionálneho rozvoja kde študujem do dnes. Celé leto pred sebou a v hlave plán s ktorým ako študent vycestujem do USA na dlhšie ako na tri mesiace, to bol pôvodný plán kvôli ktorému som sa na vysokú školu prihlásil. Leto v roku 2015 bolo posledné leto ktoré som trénoval dvoj fázovo každý deň, makal som, venoval som sa boxu na plno a túžil som vyhrávať a dosiahnuť nemožné. Počas leta sme celý tím BC Nitra opäť absolvovali náročné sústredenie na Štrbskom Plese v Tatrách. Tieto momenty so skvelými ľuďmi plné boxu mi veľmi chýbajú, pretože už ako neaktívny boxer ich v súčasnej dobe nemôžem absolvovať, ale dúfam že si to ešte niekedy zopakujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Sústredenie v Tatroch, Dominik Milko, Erik Tlkanec, Radoslav Šimon, v pozadí Ja, Matúš Strnisko a ostatní.
Sústredenie v Tatroch, Dominik Milko, Erik Tlkanec, Radoslav Šimon, v pozadí Ja, Matúš Strnisko a ostatní. 
Popradské Pleso :)
Popradské Pleso :) 

Leto prešlo veľmi rýchlo, po lete som čakal na nejaký zápas v ktorom by som konečne ukázal kvôli čomu som tak poctivo drel. Bolo to také hluché obdobie na zápasy a tak som trénoval ďalej a čakal. Koncom septembra prišla veľká zmena v mojom živote, okrem toho že od základnej školy kedy som mal naposledy na hlave dlhšie vlasy mi zdobili hlavu opäť som po 5 ročnej pauze opäť začal navštevovať vzdelávaciu inštitúciu. Univerzita je super miesto, ktoré dokáže neskutočne pomôcť človeku naštartovať sa na jeho ceste a dosiahnuť aj nemožné, stačí len chcieť a ísť za tým po tých správnych chodníčkoch, o tom som sa neskôr presvedčil sám. Lenže veľa ľudí štúdium na vysokej škole berie skôr ako predĺženie detstva (zábava, párty) a oddialenie reálneho života ktorý príde keď doštudujete. Ja som sa tejto príležitosti chopil pevne a štúdium som mal v pláne využiť maximálne ako sa len dá. Po čase sa z môjho plánu zotrvať na škole len kvôli tomu aby som mohol v USA pobudnúť dlhšie stala cesta po ktorej kráčam aj dnes a za to, že som na Univerzitu nastúpil som veľmi vďačný a cítim, že práve Univerzita mi veľmi pomohla a zmenila život. Poňal som to z opačného konca ako väčšina študentov a začal som sa zaujímať o veci ktoré ma pred tým absolútne nezaujímali, a to nielen povinnosti týkajúce sa školy, ale začal som sa zaujímať o veci vzdelávacieho charakteru aj mimo školy. Nakladal som si na plecia čoraz viac povinností a záujmov a nájsť si čas na tréningy bolo ťažšie čím ďalej, tým viac. No trénoval som stále, možno trošku menej ale o to kvalitnejšie. Prišiel galavečer v Bratislave na ktorom som mal boxovať s boxerom z KO BOX CLUBU GALANTA. Bol som pripravený po všetkých stránkach a cítil som sa výborne. Konečne som mohol vybuchnúť a tak sa aj stalo. Tento galavečer pripravoval môj veľmi dobrý priateľ z čias keď som ešte žil v Bratislave a bola to pre mňa pocta boxovať na treťom ročníku tohto gala, keďže prvý ročník som mu celý galavečer pomáhal pripravovať a zorganizovať. Zahraničná účasť boxerov z Gruzínska dodávala tomuto večeru punc kvalitného podujatia. Prišiel na rad môj zápas a ja som sa naň veľmi tešil. Od začiatku som boxoval aktívne a útočil som hlavne po spodku, proste Puerto Rico =)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdviháky na spodok prechádzali skoro všetky a po kombináciách s údermi na hlavu som videl že súper už vôbec nevládze a má toho dosť. Cítil som sa skvele, pripravený či už po psychickej alebo fyzickej stránke, pred publikom s ktorým som bol v kontakte za čias života v Bratislave. Nádherné momenty a predo mnou druhé kolo. Znič telo a hlava odpadne, útočil som na telo, nie na hlavu a po chvíľke súper nemohol pokračovať. Tak to aj skončilo, v druhom kole KO.

Spokojnosť po víťazných zápasoch na galavečeri v Bratislave s Andrejom Pravdom
Spokojnosť po víťazných zápasoch na galavečeri v Bratislave s Andrejom Pravdom 

Bol som spokojný s predvedeným výkonom a tešil som sa na nasledujúce zápasy ale to som ešte netušil že ten ďalší bude môj posledný v doterajšej kariére. Na tréningy som sa pokúšal nájsť si čoraz viac času a zbytok som venoval škole a aktivitám spojeným so vzdelávaním. Školu som zvládal bez problémov a tak som sa snažil nájsť si čoraz viac aktivít ktorými by som mohol vzdelávací proces ešte zintenzívniť. Často som už nevedel kde mi hlava stojí ale stálo to zato. Niekedy musíš zo seba vydať maximum aby sa dostavili výsledky na ktoré čakáš a pre ktoré tak tvrdo drieš. Prišiel december a vrcholila príprava na Majstrovstvá SR v boxe mužov kde sme sa chystali s celým tímom povyhrávať všetko čo sa dá. Vo váhe do 81 kilogramov v ktorej som štartoval, bol so mnou aj oddielový kolega a kamarát, vychádzajúca hviezda slovenského boxu Matúš Strnisko. Vedeli sme že vyhrať môže len jeden a vedeli sme, že sa tam spolu stretneme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Príprava na Majstrovstvá SR
Príprava na Majstrovstvá SR 
BCS Nitra na MSR 2015
BCS Nitra na MSR 2015 

No čo čert nechcel, los nám určil náš spoločný zápas v druhý deň majstrovstiev, semifinále. Nebolo by na tom nič zvláštne ale dúfal som, že sa stretneme spolu vo finále a pobijeme sa o zlato. Semifinále malo rozhodnúť o tom, kto sa bude môcť pobiť o titul majstra SR pre rok 2015. Prišiel čas zápasu, ja som sa cítil veľmi uvoľnený a pripravený a s Matúšom, s ktorým sme dobrý priatelia sme sa pred zápasom nestretli a ani sme to neplánovali. Zrazu som sa ocitol v ringu a oproti mne Matúš, ktorý tak isto túžil vyhrať titul. Ring voľný, prvé kolo, začal sa zápas a my sme boxovali veľmi technicky a uvoľnene. Rýchle výmeny na jednej aj druhej strane. Opatrný, technický zápas v ktorom rozhodovali malé chybičky. Bohu žiaľ tento zápas rozhodcovia videli v prospech Matúša, ale po objektívnom zhodnotení by som mu ho dal vyhrať aj ja. Sláva víťazom, česť porazeným =) a tak môj boj o titul skončil a ja som skončil na treťom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Majstrovstvá SR 2015, váha do 81Kg
Majstrovstvá SR 2015, váha do 81Kg 

Tento zápas bol zatiaľ môj posledný v kariére a po ňom som plánoval pár mesačnú prestávku, po ktorej by som s čistou hlavou mohol v boxe opäť napredovať a naplno zarezávať, no tento plán mi tak celkom nevyšiel a začal som sa venovať viac škole. Popri škole som potreboval pohyb a tvrdé tréningy na ktoré som bol zvyknutý. Sem tam som si zašiel zatrénovať ale už to nebolo to pravé orechové, nadšenie na tréning a chuť opäť bojovať mi nevydržala tak dlho aby som ju pretavil do tréningového cyklu a tak som sa rozhodol, že si od boxu oddýchnem a začal som viac navštevovať posilňovňu, kde som sa cítil veľmi dobre a chýbajúcu fyzickú aktivitu som našiel práve tam. Cvičenie mi prinášalo radosť a popri ňom som prichádzal na nové nápady a myšlienky.

Verejný tréning pred rozlúčkovým zápasom Tomiho Kida v N-Centre (kto videl ten zápas, tak si o politike v boxe spravil vlastnú predstavu), Zsolt Osadaň, Matúš Strnisko, Pavol Hlavačka, Dj Moc, Michal Zátorský a Ja
Verejný tréning pred rozlúčkovým zápasom Tomiho Kida v N-Centre (kto videl ten zápas, tak si o politike v boxe spravil vlastnú predstavu), Zsolt Osadaň, Matúš Strnisko, Pavol Hlavačka, Dj Moc, Michal Zátorský a Ja 

Jedno Vám s určitosťou poviem, keď sa box raz stane súčasťou vášho života a tento krásny šport milujete, už ho viac zo svojho života nevymažete. Po dlhej prestávke od boxu, počas ktorej som sa venoval škole, svojej budúcej kariére a snažil som sa nájsť si svoju novú cestu v živote, mi z ničoho nič box opäť raz skrížil cestu a vrástol mi do života ešte silnejšie. V druhom ročníku na Univerzite, písal sa rok 2016 =) som sa rozhodol založiť si vlastný boxersky klub a začal som sa venovať trénerskej činnosti. Začiatky boli veľmi náročné a ťažké ako aj začiatky vo všetkých iných smeroch ale už teraz viem že to stálo za to a o tom ako sa zrodil RZZ Boxing, ako sa mu darí, a ako sa stal mojou životnou prioritou sa dočítate onedlho. 

Rastislav Hruška

Rastislav Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tréner boxu, s chuťou pomôcť ľuďom ktorí túžia po zmene v oblastiach či už pohybových aktivít, stravovania, celkového zdravého životného štýlu, no na druhej strane správneho psychického naladenia a pozitívneho myslenia. Cieľ mojej športovej činnosti je precestovať a spoznať čo najviac krajín a kultúr, priblížiť sa miestnym ľudom, spoznať ich prístup k športu a z každej krajiny si odviezť cenné skúsenosti ktoré zúžitkujem práve doma na Slovensku a pomôžem talentovaným športovcom dosiahnuť ich ciele. Future is in our hands Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu