reklama

Kyrgyzstan

Ako som už spomínal, Univerzita je perfektná inštitúcia ktorá pomáha mladým ľuďom zaradiť sa do života a ak už človek vie, čo chce, pomáha mu ísť za svojim cieľom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

V prvom rade by som sa Slovenskej Poľnohospodárskej Univerzite v Nitre a jej predstaviteľom chcel poďakovať za všetko, čo pre svojich študentov robia, za množstvo aktivít ktoré im sprístupňujú, za spoluprácu, za vychádzanie v ústrety a za možnosti ktoré tam dostávam aj ja. Veľké Ďakujem pre celú túto inštitúciu.

vlajka Kyrgyzstanu
vlajka Kyrgyzstanu 

Jednou z týchto možností ktoré som dostal a využil, bolo vycestovanie do krajiny centrálnej Ázie - Kyrgyzstanu. Ešte počas letného semestra ktorý som trávil na University of Burgenland v rakúskom Eisenstadte som dostal ponuku zúčastniť sa letnej školy práve v tejto ázijskej krajine. Do Kyrgyzstanu sme spolu s Doc. Juríkom, doktorandom Vláďom a s mojím kolegom z SPU Marekom vycestovali v slnečné júlové sobotné ránko, presne 08.07.2017 z Viedne. Cesta bola naplánovaná s prestupom v Istanbule a prebehla bezproblémovo. Do krajiny sme dorazili v nedeľu skoro ráno, a keďže som ani po únavnej ceste nechcel strácať čas spánkom, po osviežujúcej sprche som sa spolu s Marekom vybral do mesta v ktorom sme sa nachádzali. Toto mesto sa nazýva Bishkek, a je hlavným mestom Kyrgyzstanu. Nádhernú scenériu tohto mesta obklopeného pohoriami Tian-shan umocňuje jeho nedotknutosť. Neďaleko od Bishkeku susedí Kyrgyzstan s Kazachstanom na severe a s Čínou na juho-východe. Ďalej krajina susedí s Uzbekistanom na západe a Tadžikistanom na juhu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Centrálna Ázia
Centrálna Ázia 
Nádherná scenéria mesta Bishkek
Nádherná scenéria mesta Bishkek 
Výhľad z hotela na pohorie Tian-shan
Výhľad z hotela na pohorie Tian-shan 
Naša výprava SVK
Naša výprava SVK 
Doc. Jurík, Vlado, ja, Marek
Doc. Jurík, Vlado, ja, Marek 

Mesto Bishkek dýcha starobylou kultúrou z prvkami moslimského náboženstva. Orientálnosť tejto krajiny je vidieť a cítiť na prvý pohľad. Mesto sme si zo začiatku prebehli len zbežne no zarozprávali sme sa s množstvom ľudí, ktorí sú veľmi priateľskí a radi Vám odpovedajú na vaše otázky. V tejto krajine je potrebná znalosť ruského jazyka. Práve ten som sa chcel počas leta doučiť, keďže od strednej školy som ho nepoužíval a jeho ovládanie vo mne ochablo. Práve návšteva tejto krajiny mi s ruským jazykom pomohla veľmi, a po pár dňoch som opäť plynule kecal po rusky.

Veľmi priateľské tetule v Kyrgyzstane, tu by Vás cudzí chudobný človek nepozval na domácu špecialitu.
Veľmi priateľské tetule v Kyrgyzstane, tu by Vás cudzí chudobný človek nepozval na domácu špecialitu. 
Oshsky bazar
Oshsky bazar 
centrum mesta
centrum mesta 
takéto dobroty z domácej produkcie ste si mohli kúpiť na tržnici
takéto dobroty z domácej produkcie ste si mohli kúpiť na tržnici 
Orient
Orient 
Krásna príroda v Chui distrikt
Krásna príroda v Chui distrikt 

Od nasledujúceho dňa začal program letnej školy o pôdnej degradácii v miestnej štátnej Univerzity of Bishkek. Každé ráno počas celého týždňa sme mali aktivity týkajúce sa tejto problematiky, no poobedie patrilo každému zvlášť. Ja som sa rozhodol, ako aj v každej inej krajine, využiť tento čas a priestor na aktivity týkajúce sa RZZ Boxing.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
cestou na univerzitu :)
cestou na univerzitu :) 
Rozhovor s priateľom z Kazachstanu
Rozhovor s priateľom z Kazachstanu 
Celé zloženie účastníkov Summer school of Land degradation
Celé zloženie účastníkov Summer school of Land degradation 
summer school at University of Bishkek
summer school at University of Bishkek 
takto som si po nociach cestoval na maršrútkach (mikrobus)
takto som si po nociach cestoval na maršrútkach (mikrobus) 
Veľmi milá pani ktorá pracovala v múzeum povstania na jednom pamätníku, porozprávala mi kus histórie
Veľmi milá pani ktorá pracovala v múzeum povstania na jednom pamätníku, porozprávala mi kus histórie 
Neviem prečo ale on si ma vybral zo všetkých že sa chce fotiť :)
Neviem prečo ale on si ma vybral zo všetkých že sa chce fotiť :) 
Živelnosť a nespútanosť, to nás spája, príroda
Živelnosť a nespútanosť, to nás spája, príroda 
Nádherná príroda v národnom parku Al-archa
Nádherná príroda v národnom parku Al-archa 

Našiel som boxersky klub v Bishkeku na opačnej strane mesta, bolo to dosť ďaleko od hotela kde som býval a napriek tomu že som nikoho nepoznal, musel som prekonať všetko čo mi v hlave bránilo tam ísť a vydal som sa na cestu. Niektorí ľudia pôsobili dosť špekulantsky ale nakoniec mi každý z nich pomohol a zachoval sa priateľsky a čestne. Dorazil som do klubu Challenger boxing gym, ktorý vlastní bývalí reprezentant Kyrgyzstanu v boxe a takmer účastník Olympiády Iliar Ahmedov. Na prvý pohľad sme si padli do oka a naša spolupráca mohla začať. Odtrénoval som prvý individuálny tréning po ktorom sa zlomila nedôverčivosť v moje schopnosti a chlapci ktorí tam trénovali sa za mnou hrnuli s otázkou či neodtrénujem aj ich. Niektorým som vyhovel, no nedalo sa vyhovieť všetkým naraz. Najviac ma prekvapil a zároveň potešil samotný tréner a majiteľ gymu ktorý za mnou prišiel a poprosil ma, či neodtrénujem aj jeho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
mladý talent Kyrgyzstanu
mladý talent Kyrgyzstanu 
Iliar Ahmedov na lapách
Iliar Ahmedov na lapách 

Nasledujúce dni som sa tam ukázal znovu a v čase, keď práve začínal skupinový tréning. Tréner ktorý viedol daný tréning ma poprosil, čí by som neviedol tréning ja. Moja odpoveď bola: Jasné, bude mi cťou. A tak som viedol prvý spoločný tréning v Kyrgyzstane, po ktorom sa ľudia neskutočne tešili aj napriek tomu, že nevládali ani chodiť. Po týchto tréningoch som bol šťastný a s chuťou som brázdil mesto Bishkek a spoznával jeho zákutia. Nie vždy to bolo bezpečné, no odvážnym šťastie praje a všetko dopadlo tak ako dopadnúť malo. Posledné dni boli trošku voľnejšie, čo sa týka programu a tak som sa do daného klubu ešte vrátil aby som trénoval znovu. Po tréningoch ma poprosili o natočenie rozhovorov o danom klube, ktoré som s úplným prehľadom zvládol po rusky, čo mi urobilo veľkú radosť. Neskôr sme si vymenili nejaké darčeky a klubové predmety a s prianím všetkého dobrého som klub Challenger boxing gym opustil. Už teraz viem, že nie navždy pretože na leto v roku 2018 je dohodnuté spoločné sústredenie práve v tejto úžasnej krajine, ktoré dúfam prinesie veľa úžitku do radov RZZ Boxing.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Po spoločnom tréningu :)
Po spoločnom tréningu :) 
Aj sranda s nimi celkom bola
Aj sranda s nimi celkom bola 
S Iliarom Ahmedovom
S Iliarom Ahmedovom 
Bombardér
Bombardér 
Obrázok blogu

Posledný večer bol nezabudnuteľný, pretože práve koňak z tejto krajiny je priam umeleckým dielom, a v spojení s Majstrovstvami Ázie v džude ktoré sa v Bishkeku v tom čase konali, a náhodou, že národný tím Tadžikistanu bol ubytovaný v našom hoteli, vzniklo veľmi príjemné a produktívne posedenie na terase „našej gostinice“.

Tréner džudistov a džudisti Tadžikistanu, chlapec vedľa mňa majster Ázie vo váhe do 81kg
Tréner džudistov a džudisti Tadžikistanu, chlapec vedľa mňa majster Ázie vo váhe do 81kg 

Na druhý deň ráno sme sa pobrali domov, no naša cesta nekončila. Keď už, tak poriadne, a čas ktorý sme mali stráviť čakaním na ďalší let v Istanbule sme s Marekom využili na návštevu mesta Istanbul, ktorá nedopadla o nič horšie ako návšteva Bishkeku. Týmto tripom som môjmu cestovaniu dal nový rozmer a odvtedy sa moje cesty zmenili na aktívne dobrodružstvá z ktorých mám nespočetné množstvo super zážitkov.

cestovanie v Istanbule
cestovanie v Istanbule 
Miesto v Istanbule kde môžete pešo prejsť z Európy do Ázie
Miesto v Istanbule kde môžete pešo prejsť z Európy do Ázie 
Istanbul
Istanbul 

Po návrate domov si môžem povedať, že som si vybudoval silné partnerstvo v krajine centrálnej Ázie, s ktorou plánujem spolupracovať do budúcna a zároveň som pozdvihol RZZ Boxing na iný level.

Iliar Ahmedov, naša kyrgyzská spojka :)
Iliar Ahmedov, naša kyrgyzská spojka :) 
Gulžara, dievča s ktorým som mal prvý tréning
Gulžara, dievča s ktorým som mal prvý tréning 

Takže ľudia, v dobrom úmysle Vám radím, využite každú príležitosť sa posunúť vpred a hlavne si stanovte ciele ktoré chcete dosiahnuť. Tvrdohlavo na sebe pracujte a aj napriek opusteniu zóny komfortu sa vydávajte v ústrety novým veciam a zážitkom. Strach a pohodlnosť sú jediné veci ktoré Vám bránia vo vašom rozvoji.

Rastislav Hruška

Rastislav Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tréner boxu, s chuťou pomôcť ľuďom ktorí túžia po zmene v oblastiach či už pohybových aktivít, stravovania, celkového zdravého životného štýlu, no na druhej strane správneho psychického naladenia a pozitívneho myslenia. Cieľ mojej športovej činnosti je precestovať a spoznať čo najviac krajín a kultúr, priblížiť sa miestnym ľudom, spoznať ich prístup k športu a z každej krajiny si odviezť cenné skúsenosti ktoré zúžitkujem práve doma na Slovensku a pomôžem talentovaným športovcom dosiahnuť ich ciele. Future is in our hands Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu