reklama

Maroko

Od môjho návratu z Kazachstanu sa toho veľa zmenilo, začal som opäť študovať, tréningy pokračovali v pôvodnom tempe a vízia budúcnosti nebola celkom jasná...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvý semester na druhom stupni Univerzity začal super, štúdium som si pre zmenu zvolil po anglicky. Partia ľudí, ktorá spolu so mnou prešla zo slovenskej na anglickú verziu štúdia, bola veľmi príjemná, a škola sa nezdala byť až tak náročná ako sme očakávali. Tréningy sa znovu rozbehli a moje dni vyzerali nasledovne, ráno budík, do školy, medzi školou alebo po škole cvičiť a potom do večera tréningy, večer som zbitý prišiel domov a išiel som spať. Päť dní v týždni dokola to isté. Víkend boli jediné dni, počas ktorých som si mohol oddýchnuť. Na jednej strane to hodnotím veľmi pozitívne, pretože aktívne využitý čas zbožňujem, nemám rád keď mám príliš veľa voľného času a mám priestor na nezmyselné veci a hlboké premýšľanie. Na druhej strane, obdobie štyroch mesiacov v tomto tempe nie je nevydržateľné, a to vo vás vzbudzuje radosť pri pomyslení na oddych, ktorý si doprajete keď toto obdobie skončí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prednáška s maďarským Švédom :)
Prednáška s maďarským Švédom :) 
S mojím kamarátom Heňom. Heňo chcem aby si vedel že ťa mám naozaj rád a že si mi ako brat.
S mojím kamarátom Heňom. Heňo chcem aby si vedel že ťa mám naozaj rád a že si mi ako brat. 
SPU ples
SPU ples 
Ples SPU a zastúpenie RRPA, so spolužiačkou Maťkou
Ples SPU a zastúpenie RRPA, so spolužiačkou Maťkou 
Plesová s babami s ktorými som bol v Kazachstane a v Číne
Plesová s babami s ktorými som bol v Kazachstane a v Číne 
Vianočné mestečko + pančelka a Marína :)
Vianočné mestečko + pančelka a Marína :) 
Tréningy v Nitre
Tréningy v Nitre 

Počas víkendov som zvykol jazdiť do Bratislavy za Miškou, s ktorou to neskôr prerástlo do fantastického vzťahu. Tieto dva dni oddychu, počas ktorých sme boli spolu, vždy ubehli veľmi rýchlo, ale bol to čas, ktorý by som nevymenil za nič na svete. Jeden večer, keď sme sa spolu prechádzali v Nitre, konkrétne 30.10.2018, som videl prvý krát v živote padať hviezdu, a od tohto momentu som vedel, že to bude niečo zvláštne. Konečne sa blížilo obdobie, ktoré som netrpezlivo očakával, Vianoce. Škola pomaly končila, posledný týždeň pred Vianocami som si spravil takmer všetky skúšky, a obdobie oddychu sa mohlo začať. Tak dlho som si prial aby to už bolo, tak veľmi som potreboval od všetkého vypnúť a venovať sa len príjemnému ničnerobeniu. Sviatky sme strávili s Miškou presne v takej atmosfére, akú som si predstavoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Miškine narodeniny v Tatrách
Miškine narodeniny v Tatrách 
Chodník korunami stromov, najhoršie poveternostné podmienky aké som zažil, ale s týmto človekom sa dá zvládnuť všetko
Chodník korunami stromov, najhoršie poveternostné podmienky aké som zažil, ale s týmto človekom sa dá zvládnuť všetko 
Konečne obdobie oddychu, za víkend sme toho stihli neskutočne veľa a tu sme končili, Zakopane v Poľsku, ľadový labyrint
Konečne obdobie oddychu, za víkend sme toho stihli neskutočne veľa a tu sme končili, Zakopane v Poľsku, ľadový labyrint 

Po novom roku sme mali naplánované v tomto programe ešte chvíľu pokračovať a zakončiť ho desaťdňovým výletom v Maroku. 08.01.2019 sme mali odletieť, ak by večer predtým nezačalo snežiť, asi by sa nám to aj podarilo. Sedeli sme v odletovej hale, čakali sme na otvorenie brány z ktorej sme odlietali, a oznam o meškaní letu sme nebrali až tak vážne. Po chvíli čakania sa začalo pošuškávať o zrušení nášho letu, že lietadlo kvôli poveternostným podmienkam nemohlo pristáť v Bratislave ale pristálo v Budapešti, odkiaľ letelo hneď späť, takže náš výlet bol ohrozený. Horko ťažko sme sa zmierili s tým, že neodletíme v daný deň, no zmieriť sa s tým, že na letisku nebol nikto kompetentný, kto by nás informoval o nasledujúcom dianí, podal nám informácie čo máme ďalej robiť, ako máme postupovať a či budú aerolínie poskytovať náhradný let alebo nie, s tým sa veru zmieriť nedalo. S hŕstkou chabých informácií sme odišli z letiska. Ešte že Miška zvláda organizovanie takýchto vecí na jednotku a všetky tieto záležitosti sme si vyriešili sami. Let sme si posunuli o dva dni neskôr, s odchodom z Viedne. Ako sa hovorí, lepšie neskoro ako nikdy! O dva dni sme sa skoro ráno vybrali do Viedne, dúfajúc, že tentokrát sa už vracať nebudeme. Našťastie, tentokrát sa podarilo a ráno, okolo desiatej, sme už boli v Marakeši. Toto starobylé mesto a ľudia v ňom vám ponúkajú deľbu práce, akú ste ešte nezažili. Jeden pán nás vzal k taxíku, ďalší sa s nami dohadoval, po úspešnej dohode na scénu prichádza tretí, ktorý nás odviezol o 200 metrov ďalej, kde si do taxíku sadol štvrtý pán, a ten nás napokon vzal do centra Marakešu, Mediny. Medina je historické centrum, opevnené hradbami, kde koncentrácia pouličných predajcov a ľudí pôsobiacich svojim arabským šarmom na turistov, je značne prekročená nad mieru znášanlivosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Konečne môžeme letieť
Konečne môžeme letieť 
Marocan barber
Marocan barber 
Secret gardens
Secret gardens 
Marrakesh
Marrakesh 
Mešita v Marakeši
Mešita v Marakeši 

Maročania sú veľmi príjemní ľudia, len niekedy sú priveľmi dotieraví, a so svojou predajnou taktikou neváhajú zájsť až za hranice príjemnosti. Typické slovné spojenie, ktoré počujete na každom kroku: „haj brádr, du ju vont sam haš?“, „Luk is for frí“ a v neposlednom rade „bradr prajz for ju.“ Zo začiatku je to vtipné, ale každým ďalším dňom je to viac a viac obťažujúce. Na týchto ľudí si musíte nájsť taktiku a vôbec neodpovedať, ak nemáte o ich služby alebo tovary záujem. Po prvotnom prezretí mesta sme vyhladli, a išli sme sa najesť. Opäť musím poznamenať, ak sa niečo má stať, tak tomu neujdete. Čašník, ktorý nás usadil, uvidel moju mikinu s nápisom RZZ Boxing a spýtal sa ma, či boxujem. Dali sme sa do reči, hoci sme boli v Marakeši iba pár hodín, už som bol pozvaný na tréning. Vymenili sme si kontakty a ja som mu sľúbil, že s ním pôjdem ešte v ten deň. Napokon som to nesilil a dohodol sa, že na tréning pôjdeme až nasledujúci deň. Prvý deň sme strávili v uličkách Mediny. Na hlavnom námestí, kde domáci ponúkajú rôzne aktivity a služby, cez maľovanie henou, fotenie sa s opicami či hadmi, korálkové náhrdelníky podľa svojho želania a tak ďalej, sme sa predierali na druhú stranu, keď z ničoho nič mi jeden predajca na rameno hodil opicu, aby som sa s ňou odfotili. Nemám rád a nepodporujem štýl zárobkov, pri ktorých používajú zvieratá, a tak som mu vravel nech si ju vezme, že fotku nechcem. Samozrejme, on mal pravdu a fotka s opicou by mala byť, znovu som mu vysvetľoval, že takúto fotku nechcem a v tom som mal na krku hada, ktorého mi tam dal predajca z druhej strany. Nestihol som sa ani spamätať a Miška mala zafarbenú ruku od heny, ktorú jej tam začala striekať nejaká žena, napriek tomu, že ju odmietala. Toto všetko sa udialo v priebehu asi 20 sekúnd a vtedy som pochopil význam slovného spojenia, čo je veľa, to je veľa. Od tohto momentu som si všetkých držal viac od tela. Marocké uličky sú veľmi úzke, lemované vysokými tehlovými múrmi, jazdia v nich mopedy, bicykle, autá, chodia tam ľudia, rôzne predajné vozíky, no proste všetko. Je to druh organizovaného chaosu, v ktorom sa turisti zo začiatku trošku hľadajú, ale dá sa na to zvyknúť. Ubytovanie v zariadeniach nazývaných „riad“ je celkom fajn, len v období, keď je cez deň príjemné počasie na krátke tričko, by ste nečakali nepríjemný chlad, ktorý večer zaplavuje tmavé, hlinené izby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ešte že mi na krku nepristáli títo páni
Ešte že mi na krku nepristáli títo páni 
Okolo týchto stánkov ste nemohli prejsť bez toho aby ste si nedali nejaký džús
Okolo týchto stánkov ste nemohli prejsť bez toho aby ste si nedali nejaký džús 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Domáci vinšéri :)
Domáci vinšéri :) 
Židovský cintorín
Židovský cintorín 
Tu sa klamalo turistov a kradlo velmi...
Tu sa klamalo turistov a kradlo velmi... 
Mandarínky kam sa pozrieš
Mandarínky kam sa pozrieš 
Bony a Klid :)
Bony a Klid :) 

Na druhý deň, po prezeraní rôznych pamiatok, uličiek, obchodov a iných typickostí marockej kultúry, sme sa stretli s Mouradom a išli sme spolu do gymu, kde trénuje. Zatrénoval som si s nimi, potom prišiel čas na RZZ lapy pre ich trénera, Jada Mouhssineho, bývalého reprezentanta Maroka. Po tréningu s ním, som sa cítil super, stále sa niečo snažil pýtať, zaujímal sa, chcel aby som mu upravil techniku a zlepšil jeho boxerský prejav. Videl som že ocenil moju prácu a tak som bol veľmi spokojný. Neskôr sme sa rozlúčili a šli späť do Mediny, pretože tento klub sa nachádzal v odľahlej časti mesta.

Tréning
Tréning 
I will come back :)
I will come back :) 
Tréning s Jad Moushssine
Tréning s Jad Moushssine 
Obrázok blogu
Po tréningu v Marakeši
Po tréningu v Marakeši 
Obrázok blogu

Ďalší deň, skoro ráno, sme už sedeli v mikrobuse a vyrážali na Saharu. Cestou, naprieč pohorím Atlas, sme sa zastavovali pri rôznych kultúrnych a prírodných pamiatkach, za spomenutie stojí najmä mesto Ouarzazate, pri ktorého názve výslovnosť znela ako keby kričia RZZ.

Marketing musí byť všade
Marketing musí byť všade 
Obrázok blogu
Obsessed miláč
Obsessed miláč 
Pohorie Atlas cestou na Saharu
Pohorie Atlas cestou na Saharu 
Tento úžasný človek ma sprevádzal na ceste na Saharu
Tento úžasný človek ma sprevádzal na ceste na Saharu 
Cestou do mesta Quarzazate
Cestou do mesta Quarzazate 
Sprievodca
Sprievodca 
Quarzazate
Quarzazate 
Obrázok blogu
The best marketing ever
The best marketing ever 
Krásny výhľad, krásny okamih, krásny pocit...
Krásny výhľad, krásny okamih, krásny pocit... 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Výroba kobercov berberskými ženami
Výroba kobercov berberskými ženami 
Kaňon pri ceste do Sahary
Kaňon pri ceste do Sahary 
5-minútovka v Quarzazate
5-minútovka v Quarzazate 
Obrázok blogu

Na druhý deň poobede sme dorazili k Sahare, kde sme noc strávili v stanoch na púšti. Večer nám domáci beduíni pripravili večeru, oheň a živú hudbu. Tento večer bol veľmi príjemný a zaujímavý, rozhodne by som sa tam ešte rád vrátil a odpovedal jednému z domácich na jeho hádanky. Nebyť toho, že mi tam zhorela bunda, bolo by to dokonalé. Na druhý deň ráno sme sa vrátili z púšte a vydali sa na dlhú cestu späť do Marakešu.

Sahara, krásne, tiché miesto, kde si môžete oddýchnuť, užívať každý jeden okamih a na nič nemyslieť.
Sahara, krásne, tiché miesto, kde si môžete oddýchnuť, užívať každý jeden okamih a na nič nemyslieť. 
Môj malý poklad a zároveň ten najväčší :) Obsessed
Môj malý poklad a zároveň ten najväčší :) Obsessed 
Pobyt v púšti je neskutočný relax
Pobyt v púšti je neskutočný relax 
Jazda na ťave patrí tiež k zážitkom ktoré stáli za to
Jazda na ťave patrí tiež k zážitkom ktoré stáli za to 
Táto pani kučeravá mi robila po ceste celkom príjemnú spoločnosť
Táto pani kučeravá mi robila po ceste celkom príjemnú spoločnosť 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Žijem pre momenty ako sú tieto, šťastie je v živote človeka dôležité, je mi jasné že človek nemôže byť šťastný bez zdravia, ale ani zdravý bez šťastia...
Žijem pre momenty ako sú tieto, šťastie je v živote človeka dôležité, je mi jasné že človek nemôže byť šťastný bez zdravia, ale ani zdravý bez šťastia... 
dvojzáprah :)
dvojzáprah :) 
Obrázok blogu
A tu pre niekoho končila sranda :)
A tu pre niekoho končila sranda :) 
Večerné posedenie s beduínmi pri ohni, pokec ako na tábore v siedmej triede, ale super zážitok.
Večerné posedenie s beduínmi pri ohni, pokec ako na tábore v siedmej triede, ale super zážitok. 
Zoznámte sa s Maxom :)
Zoznámte sa s Maxom :) 
Východ sluníčka
Východ sluníčka 

Vrátili sme sa až večer, ale to už sme plánovali nasledujúci deň, kedy sme sa doobeda vybrali do mesta Agadir, turistickej destinácie na pobreží Maroka. Cesta autobusom bola fajn, a po približne piatich hodinách sme boli v Agadire. Krásne miesto, ktoré je v tomto období pomerne prázdne v porovnaní s letnou dovolenkovou sezónou. Poloprázdne pláže, dobré jedlo, o niečo teplejšie počasie ako v Marakeši, vodné fajky a možnosť dať si niečo alko. V tomto meste mi bolo asi najpríjemnejšie zo všetkých, ktoré sme v Maroku navštívili.

Agadir
Agadir 
Vďaka za prežitie týchto momentov sa nedá vyjadriť slovami, som veľmi rád, že mám možnosť žiť taký život, aký žijem, že som zdravý, že mám po svojom boku teba Miška a že mám ľudí ktorými sa obklopujem. Ďakujem veľmi pekne za všetko.
Vďaka za prežitie týchto momentov sa nedá vyjadriť slovami, som veľmi rád, že mám možnosť žiť taký život, aký žijem, že som zdravý, že mám po svojom boku teba Miška a že mám ľudí ktorými sa obklopujem. Ďakujem veľmi pekne za všetko. 
Dinner time on the beach
Dinner time on the beach 
Obrázok blogu
Jediná mešita do ktorej nás pustili, aj z tej nás ale po chvíli vyhnali
Jediná mešita do ktorej nás pustili, aj z tej nás ale po chvíli vyhnali 
Obrázok blogu
Only stars know
Only stars know 
Sisha with my love
Sisha with my love 
Toto ma veľmi potešilo
Toto ma veľmi potešilo 
Sisha club
Sisha club 

Strávili sme tam tri dni a odtiaľ sme sa vybrali na nočnú cestu autobusom do Kasablanky. Mali sme vytipovanú spoločnosť, ktorou sme chceli cestovať, ale keď sme dorazili na stanicu, práve odchádzal autobus druhej spoločnosti. Ešte som nestihol zaregistrovať čo sa deje, a už mi vzali batožinu, dali ju do kufra autobusu a vypisovali nám cestovné lístky. Tak sme si sadli do plného autobusu a cestovali. Toto mesto je asi najmenej turisticky atraktívne, na prvý pohľad špinavé, množstvo schátraných budov, ale mne osobne sa páčila jeho autenticita. Jediný zaujímavý objekt pre turistov bola obrovská mešita, umiestnená na útese, pod ktorým sa rozlievalo bezbrehé more. Toto mesto ponúkalo neskreslený pohľad na pravý marocký život.

Ráno v Kasablanke
Ráno v Kasablanke 
Nekonečnosť, nespútanosť, divokosť, príroda
Nekonečnosť, nespútanosť, divokosť, príroda 
Obrázok blogu
Jedna z najväčších mešít, umiestnená na brale nad morom
Jedna z najväčších mešít, umiestnená na brale nad morom 
This is fookin marokan lajf
This is fookin marokan lajf 
Budovy v Kasablanke
Budovy v Kasablanke 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Tu ma policajti vyháňali nech si to nefotím, ale stihol som, aspoň vidíte ako to je.
Tu ma policajti vyháňali nech si to nefotím, ale stihol som, aspoň vidíte ako to je. 
Obrázok blogu
Chystáme sa na odchod z Kasablanky
Chystáme sa na odchod z Kasablanky 

Po dvoch dňoch strávených v Kasablanke sme sa vrátili do Marakešu, kde sme strávili posledný deň a poslednú noc pred našim odchodom späť domov. V porovnaní s mestami, ktoré sme navštívili za posledné dni, bol Marakeš hlučný, plný turistov, plný zbytočného prehovárania a násilných pohľadov predajcov. Posledný večer sme našli aj v Marakeši podnik, kde sa dalo posedieť pri pive a vodnej fajke, a to bola veru vzácnosť.

Posledný večer v Marakeši
Posledný večer v Marakeši 
Dovidenia vám prajem
Dovidenia vám prajem 

Takto sme si užili posledné momenty pobytu v tejto severoafrickej krajine, nasledujúci deň sme sa už právom tešili na pravé studené, zimné, slovenské počasie. Poobede sme prileteli domov a na chvíľu sme si mohli užiť domáce prostredie. Len na chvíľu!

Rastislav Hruška

Rastislav Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tréner boxu, s chuťou pomôcť ľuďom ktorí túžia po zmene v oblastiach či už pohybových aktivít, stravovania, celkového zdravého životného štýlu, no na druhej strane správneho psychického naladenia a pozitívneho myslenia. Cieľ mojej športovej činnosti je precestovať a spoznať čo najviac krajín a kultúr, priblížiť sa miestnym ľudom, spoznať ich prístup k športu a z každej krajiny si odviezť cenné skúsenosti ktoré zúžitkujem práve doma na Slovensku a pomôžem talentovaným športovcom dosiahnuť ich ciele. Future is in our hands Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu